Handikapp

Jaa-aa,
jag lider av ett handikapp, nämligen det där man inte har tillgång till en dator. Därmed heller inte direkt tillgång till internet. Det gör att man blir mer eller mindre handikappad... kan inte kolla mailen, kan inte uppdatera hemsidan... ja-aa.. man kan inte kommunicera på det sättet man är van. Nåja, datorn är inlämnad och jag sitter hemma med lånad laptop.

Inatt
åker grannarna på solsemester, Håkan är borta över helgen och jag har Karins Buse på kollo medans hon glassar i Rom med sitt jobb. Karin kom och lämnade honom i torsdags och då körde vi en sväng med hundarna. Enda stället att vara på i spannet för Busen var längst fram jämte Pya. Kändes precis som att det var där han skulle vara. Han kikade bakåt några gånger, men det var nog mest för att det faktiskt var 5 andra hundar bakom honom. Annars gjorde han som Pya och lyssnade på henne när vi svängde. Det ska bli riktigt kul att köra i morgon och på söndag.

Vad händer annars i Krokavadet?
Mmm.. inte mycket. Vi laddar för att åka hem till Västmanland och gå på utställningen i Arboga. Ska bli jättekul, Exxa kommer dit och vi har en uppfödargrupp. Känns superkul att ha det, då jag faktiskt väntat på min första kull sedan år 2000 :-) Jag fattar knappt att dom redan är här. Och jag är såå nöjd med dom. Fortfarande är lilla Quattro kvar hemma. Hon har en sån glimt i ögonen att jag blir helt fascinerad varje gång jag ser på henne. Hon blir säkerligen en kanonhund. Jag är sugen på att behålla henne.

På onsdag
ska Nanaimo kastreras. Stackarn, han mår så dåligt när tikarna löper att det är synd om honom. Annars är han en jättelugn och go hund, förutom när man ska sätta honom i spannet då. Jag hoppas det ska bli bra efter att han blivit kastrerad, det är en plåga att se honom stressa upp och skrika och bita sönder allt som kommer i hans väg. Vad jag vet får man ändå ställa ut hundar som har intyg på att de hade korrekt belägna testiklar, så jag ska ta ett sådant intyg. Han är ju en mycket fin hund och han tycker att det är roligt att vara med på utställning.


JAG HOPPAS VI SYNS I ARBOGA!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: