Lyckad utställning

Polarhundsutställningen i Arboga blev mycket lyckad för kennel Shejrix. Alla valpar blev placerade och vi vann även uppfödargruppen, valp och avelsklassen, valp. 
Placeringen för tikarna blev: Tióne 3, Quattro 4 och Exxa R

Bra jobbat! Exxa matte och husse! Jag är stolt över er! Ni gjorde kanoninsatser. Och då menar jag inte bara i ringen utan även för ert stora engagemang för er lilla Exxa och Jennies styrka att vara på plats; trots feber och förkylning. Hjälpsamma och trevliga är ni! Ni passar väl in i Shejrix önskemål om drömvalpköpare!!! Och TACK så hemskt mycket för den goda tårtan. Vilken tur att det var din födelsedag, Jennie! :-)

En mkt homogen grupp kallade domaren den, en tik med mkt god nedärvningsförmåga.
image62
















Vox Celesta's Harpya - SHEJRIX - 4Motion - Quattro -  Haldex -  X-Drive


Silve fick en tvåa i öppen klass och Tiwas lyckades knipa till sig vårt allra första KEP!   :'(
Den knasungen. Hon markerade mot domaren och genast fick hon ett kep. Nåja, kanske bättre än en 3a eller 0a.
Nu ska hon tränas, tränas och tränas. Fjantmetoder med killar som vi inte gillar. Det ska bort. Så hon får vackert bli ordentligt tränad innan jag ställer henne för en kille igen.

image63
Silve som inte ville gå ifrån Pya som då var på g att börja sitt löp. Silve är en pipsill då.

image64
Haldex skötte sig som en stjärna. Mattes lilla gosebjörn.

image65
Tióne skötte sig även hon mycket väl.

image66
Men Quattro var den som imponerade mest. Hon är ju den som är mest oregerlig hemma.

Totalt är jag jätteimponerad över hur valparna skötte sig i ringen. Med tanke på att vi tränat med stryp två gånger allt som allt och då ca 5 minuter var. De här valparna är helt otroliga! Jag är jättenöjd med dem.

1 Karin skriven

Ja dom var så duktiga de små! Och uppfödarbilden ser riktigt proffsig ut! Kommer bli kanonhundar, helt klart!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: