Nanaimo

Nanaimo bor i Värmland och har snö under tassarna

 I led i ett 10-spann, nästan en 25 kilometers tur
© Brenda G.

Det är bättre än Småland och ingen snö under tassarna.
Efter mycket funderande beslöt jag mig till slut för att försöka omplacera Nanaimo. Det blev till slut en tjej som heter Brenda som ringde och vi talades vid ett flertal gånger innan vi bestämde oss för att de skulle ta Nanaimo på prov. Brenda och hennes man var de som köpte de flesta hundarna från kennel Snöälven, när de beslutade sig för att lägga ner sin verksamhet. De har en campingverksamhet på somrarna och nu till vintern är planerna att börja köra turister lite smått.

Nanaimo for med mig hem till mamsen i Kolbäck, där Brenda och hennes dotter hämtade upp honom. Han skötte sig exemplariskt redan från början i deras hem och träffade deras innehund och sen flyttade han genast ut i en hundgård och fann direkt sin kompis, en tjej vid namn Zazza.

Jag håller tummarna för att det fortsätter gå bra för honom. Men det tror jag nog, då han är en sån go och duktig kille, som gör allt för att få lite kel.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: