Sista turen?

image198
Mamma Pya och dotter Tióne fick gå ut i led som, vad jag trodde skulle vara första teamet, framför släden idag. Det visade sig att förmodligen är de de sista jag kör släde med nu, då en stor bit av grusvägen tinat upp. Och fler bitar på spåret hållet på att tina upp, så det är att plåga belagen om jag kör där. Det gjorde jag minsann idag!!! Ca 10-15meter grusväg! Iiii! Nåja, det är 'slit-å-släng-släden', så det gör inte så mycket.

En 4-5+ grader var det när vi körde.  Prisma och Haldex bråkar inte i starten längre och de två gör ett riktigt bra jobb därbak. Känner mig nöjd med dom. Tióne och Pya känns som ett bra par och när väl 3-hjuling säsongen börjar igen, ska jag försöka köra Tióne och Niro i led, så att Pya inte lär Tióne dumheten att stanna i vattenpölar. Mer ledarhundsträning överhuvudtaget ska det bli och det med en hund och cykel. Men det blir när väglaget är bättre.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: