Semester

Min semester har äntligen börjat, en hel månad att bara slappa och återhämta sig ser jag fram emot. Första semesterdagen började tidigt för att gå upp och ringa transportbolaget som levererar mitt hundfoder. För att se till att det skulle hinna med dagens körning, jag hade tur och ringde precis på håret. Pallen hann med dagens tur och på eftermiddagen knackade det på dörren. Killen som körde kom inte upp med lastbilen, för att precis nere vid stora gården så har det gått sönder i marken efter att tjälen släppte, så han halkade bara ner med bakdäcken i diket när han skulle försöka backa upp. Så vi tog pickisen ner dit och där finns ju ingenstans att vända när han stod mitt i vägen, så jag fick öva på att backa lite. Hur lätt som helst med en pickup. Sen lastade vi på säckarna, så fick han behålla pallen. Så frågade han om jag körde med mina hundar och det visade sig att han kände Pia Ångström, så vi stod och pratade en stund innan han for vidare. Världen är verkligen inte stor...

I helgen väntar jag in Micke som skall komma upp några dagar och lära känna Tiras och Nelwyn innan han tar dom med hem till Lundsbrunn. Jag hoppas på skapligt väder och lite kallare grader, just nu är det varmare inne än ute, känns lite jobbigt när man brukar vara van att det är tvärtom.

Idag skulle jag släppa ut Silve i rastgården en stund, men han gick ut på gården och när han insåg att han skulle i rastgården talade han tydligt om att han minsann inte tänkte gå in dit - tvärvände och sprang upp till dörren igen. Han skulle in... Nåja, han är iaf pigg och glad igen och det känns skönt efter den hemska veckan han hade där vid Skara-utställningen. Jag hoppas han tänker fortsätta vara pigg och kry ett bra tag till. Om bara 4 dagar fyller gammelgubben 5 år. Jag skall se om jag kan hitta några smaskiga ben att inhandla till dagen i ära.

1 Ylwa skriven

Ha ha Silve vet vad han vill. Klart att våra fina gamlingar ska få extra gott på sin födelsedag. Kram!

3 Ylwa skriven

Stort grattis till Silve på 11-årsdagen! Många pussar från syrran Cémbra, uppfödarmatte och resten av tjocka släken i Norrtälje.

2 Sofia skriven

Det var mig en ung gammelgubbe... 'Om bara 4 dagar fyller gammelgubben 5 år. Jag skall se om jag kan hitta några smaskiga ben att inhandla till dagen i ära.' Även om matte råkar blanda ihop siffrorna i bloggen, så Grattis på 11-årsdagen Silve!

4 Fia skriven

Haha... datum och ålder på hund Sofia... Äh, spelar ju inte så stor roll.. Hehe.. i mina ögon är han nog ff som en 5-åring, var väl därför och med att det är den femte som det blev så... Jag skyller på att jag har semester :-D

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: