Skogens djur

Jag och Johan tog en tur med bilen idag. Det blev längre än bara Nyby-vägen, men på vägen mot Lit och hem tog vi det lugnt och med kameran i bilen lyckades vi fånga en hel del djur på bild. Alla bilder är från idag. Jag borde fundera på att börja föra dagbok över alla djurobservationer här i trakten (häromdagen hittade vi björnbajs bara några hundra meter hemifrån - det var lingon i den, jag vet, för jag pillade i den med en pinne)


Först ut var en älgko med sina kalvar.


Sen såg vi en uggla jaga över hygget.


Från Nyby-Fjällandet stod ett sött rådjur, som skuttade in i skogen...



Och detta är en av alla de orrhönor som kantar vägen till Lit.
1 Marlene skriven

Wow, jag visste inte att du bodde på ett zoo!! ;) Skämt åsido, så fantastiskt att leva så nära naturen! Vi har en älgko som bor här i trakterna, har sett henne två gånger och hoppas på fler :)

Ps. trevligt att du bloggar lite!

2 Mari skriven

Vilken fin dag! Tänk att få se så många djur (och lyckas fånga dem med kameran) vid samma tillfälle. Ha det gott.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: