En björn i krokarna

Den 20e maj gick jag och Johan en promenad med Silve och Nova. Vi tog vägen jag lade upp en film på i vintras, den där jag kör i backen ner och upp. När man går åt det ena hållet funderar man inte så mycket på vad för spår som eventuellt kan finnas på vägen, men när vi vänt om och gått en bit på vägen, tyckte nog Johan allt att spåren som var markerade i gruset såg liiite annorlunda ut än mot vanlig hund.

Mycket rätt hade han, björnspår. Och det är inte det första spåret vi ser av björn på den vägen. Bara ett par veckor innan hade vi sett björnbajs när vi gick där, så de här spåren var ju bara grädden på moset. Trodde jag... Vi gick vidare och sen stannar Johan till och kollar på bajs som ligger på vägen... pillar lite i det och självklart är det alldeles färskt björnbajs. Johan skrattade gott när han kommenterade: "Jag tror bestämt att takten hemåt ökade nu..."


1 Eva m töserna skriven

Det bär respekt med sig!!

Var försiktiga.....

2 ANNELI skriven

Wow! Häftigt men lite läskigt... det är väl ingen fara för hundarna i sina hundgårdar...?

Vad fin du är i håret! Du har ju alltid haft kort hår under den tid vi känt varandra, du klär i lite längd! :) Jag har hårångest...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: