Nya Nordic Open

Dag 1
är avklarad och vi lyckades komma till starten i tid :-) Jag är nöjd med det. Och jag fick jättefin hjälp av Malin och Lisbeth. Jag känner mig för jäkla nöjd med hundarna idag. Pyan måste ha känt av att det var viktigt att hon drack i morse, för hon tryckte i sig 1½ skopa köttvatten, vilket jag normalt sett bara ger dom 1 och det är 6dl i en sån. Så ungefär 9dl skulle jag tro att hon drack. Det funkar mycket bra att bo tillsammans med Malin och precis allt känns bara bra med att bo med henne, så jag tackar på förhand för trevligt umgänge :-)


Starten
blev som vanligt lite vimsig, då jag faktiskt hade glömt att 'trassla upp' linorna när jag ställt upp släden. Jag startade ut från Malins bil, då min egen står lite för långt in på parkeringen. Så när vi skulle in med alla hundarna, var det liksom inte fixat och då blev jag lite nervös. Skulle vi missa starten pga det där klantiga?? Lisbeth fick stå och hålla i 3 hundar medan jag fixade till, och det blev ändå inte riktigt bra, men det dög.

Och inte hade jag koll på var min neckline till ledarhundarna var heller, så jag fick låna Malins istället, men den funkade ju fint den också. Vi for iväg och jag höll noga koll på alla, men särskilt Pyan, med tanke på sist vi körde. Hon kändes för jäkla bra. Niro är som alltid det stora ankaret i spannet. Han bara går och går...

Tióne är fantastisk
, det är inget ljug att skryta om henne, men hon är bara helt enkelt för jäkla duktig. Det är hon som står för farten och gnistan i spannet.

Så jag står där och åker... ja, åker och åker är väl att ljuga lite, det är ju trots allt lite knixigt på sina ställen. Men vi kör på och jag hade redan innan bestämt mig för att spara på hundarna till den där långa backen som jag mindes från när jag sist körde här i Åsarna. Vi körde ikapp Sebastian Dunvret, som tydligen kör Jenki Lindgrens hundar. Han visslade på sina hundar så han skulle dra ifrån och eftersom vi redan kört ikapp honom och jag förväntade mig den där backen, så tänkte jag inte hetsa på mina hundar.

Vi sparade oss till backen  SOM ALDRIG KOM!!!

Jag fattar inte hur jag kunde minnas den backen sådär och helt plötsligt slår det mig!! Jag ringer snabbt till Annika för att få det bekräftat... Jajamän... Nog är det så, den där jäkla backen jag minns är inte ens från Åsarna, det är från när jag körde Långberget. Haha, så klantigt! Men okej, det var 10 år sen, minnet kan inte alltid vara på topp.

I morgon har vi mycket att ge känns det som. Idag körde jag hund som vanligt och hejade inte på dom en gång. Jag tog väl några sparktag i nån uppförsbacke, men mer än så var det inte. Medan jag väntade på den där backen, som aldrig kom, så dök helt plötsligt målrakan upp. Jag såg byggnader och fattade inte ens att vi redan kört hela banan. Så för att avsluta med stil, tog jag några sparktag in i mål.

Länk till resultaten för idag DAG 1

Här är en bild på mig och mitt spann, som Malin tog i mål.



Och en bild på Malin, som ligger 4a med sina turisthundar. Förbaskat bra kört, säger jag bara!

1 Annika... skriven

Duktigt jobbat tjejer!



LYCKA TILL vidare imorgon!

3 Fam. Erman skriven

Go teams Serixone och Sundin!

2 Iréne Ax skriven

Bra Jobbat :)

Vi fortsätter heja här hemma i Skåne :)

4 malin skriven

Vilken skillnad i ansiktsuttryck på mig dag1 & dag2... hehe



Men jag är grymt nöjd med teamet båda dagarna!!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: