Progress

Det går framåt... eller ja-aa, vad man nu ska kalla det. Efter att ha sovit ganska mycket de senaste dagarna, börjar jag känna mig lite piggare. Jag hoppas att vara så pass kry till fredag så jag kan träna hundarna hela helgen. På fredag har jag min planerade 4-dagars ledighet från jobbet. Det skulle ju verkligen vara typiskt att vara sjuk då. Den här ledigheten kommer med 12 veckors mellanrum, så jag vill verkligen, verkligen vara frisk till fredag. Idag har jag åtminstone inte sovit hela dagen, utan orkat vara lite grann med hundarna i rastgården, så de har fått röra lite på sig. Men jag har en hemsk hosta som slår till efter att jag kommit in, så jag har gjort processen kort av att vara utomhus. De fick springa i omgångar under nån timme, innan jag tog mig in igen. Sen har jag orkat göra en tripp till Lit för att inhandla lite nödvändigt. Honung stod på listan, det är så bra att dricka i en kopp varmt vatten när man är dålig i halsen. Sen har jag min Mucoangin tabletter som är himla bra om man har ont i halsen. Sen igår har jag gjort av med minst två rullar toapapper och snytit sönder näsan, så det som bara började med en väldigt dålig hals, slutade i förkylning. Det förklarade ju saken...

Jag är dock fortfarande trött, men i morgon är en ny dag och jag hoppas på lite mindre snyt, så orkar jag kanske göra i ordning lite julpynt i huset och tvätta lite tvätt. Och om i morgon är en inte så kall dag, får Silve och Nova vara ute i rastgården större delen av dagen. Oj, vad de uppskattar att få komma in när de varit ute. Silve har blivit värsta soffhunden numera och uppskattar verkligen innelivet. Det är trist bara att inte orka aktivera dom mer just nu. Nova är som en tok varje gång jag går ut med henne och hoppar och studsar som en galning och vill leka. Matte orkar inte, så hon får nöja sig med att springa runt som en tok istället. Är jag pigg på fredag, ska jag köra dom på släden. Eller kanske Nova och Niro snarare. Silve vill inte jobba... och han behöver inte...

Minst roligt var ju att min korthållare låg kvar i Johans bil när han åkte till Norge, så jag måste tanka bilen med den bensin som möjligtvis finns i bensindunkarna. På fredag har jag en tid på Hälsocentralen i Lit för att ta blodprover och kolla så alla värden stämmer. En gång i tiden opererade jag ju bort halva sköldkörteln och jag har inte ätit några mediciner, som jag borde gjort. Eftersom att jag varit lite trött sista tiden och har haft halsen tjock i slem även när jag varit frisk, så vill jag kolla upp så allt är bra.

1 Anneli skriven

Ta det lugnt och lyssna på din kropp så blir du frisk fortare. Var rädd om dig Vännen! KRAM!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: