Besök & Valpbilder

Helgen har varit väldigt rolig. David från Blekinge har varit här och vi har tillsammans varit på seminariet hos kennel Vargevass. Det var lärorikt och trevligt. Det var anatomikurs och historia som stod på schemat och jag kan nu säga att jag har blivit upplyst om en del saker jag tyckte var intressant. David passade på att bekanta sig med valparna och det känns mycket roligt att få tala om att han och Mia ska ta en av valparna. Det blir den 4e Shejrix-hunden för dom och det är väldigt skönt att veta att den sista valpen kommer att få ett sådant bra hem, där han även får jobba. Det betyder att alla tre valparna hamnar i draghundshem, och det ska bli roligt att få följa deras utveckling på de olika ställena. Bättre kunde det inte bli :-) 

Valparna här hemma har börjat ta sig ur hundkojan redan och det är inte ovanligt att hitta en valp på trägolvet tillsammans med mamma Loddie. Ta sig in i kojan igen, det har de inte lyckats med än, men det kommer i sinom tid det också. De äter bra och är tjocka och fina. Alla valpar har blått i något öga och det är första gången som hela kullen har blått i ögonen. Det trodde jag inte riktigt, då pappa Gretzky har bruna ögon och Loddie ett och ett halvt brunt. Så där ser man... Jag har uppdaterat valpbilderna på hemsidan, men det är några datum som jag inte gjort ännu, så de kommer nog i morgon. Kolla in på www.shejrix.com


I morgon är en ledig dag och det känns skönt. Då får jag äntligen ägna mig lite åt hundarna. Hundmat har kommit idag och jag har varit lat och bestämt mig för att ta in den i morgon. Nova får vara inne igen och är väldigt glad och det och jag också, för då slipper jag lyssna på hennes pip i hundgården.

Anmält hundar till Hammerdal har jag också gjort, fast jag är tveksam på om domare Gunilla Sandberg kommer gilla mina hundar. Haldex fick en 1a av henne sist, medan Niro fick en 2a. Någon mer hund än Silve, som jag ställde i, tror det var junior eller unghund, har jag inte ställt för henne. Silve fick då i alla fall en 1a och blev placerad som 4a i konkurrensen, så jag har faktiskt anmält honom i veteranklass nu. Tyckte jag kunde vara lite kul, även fast att han inte gillar utställningar särskilt mycket. Och så har jag anmält även Nato i unghundsklass och Tióne i bruks. Tirith valde jag att inte anmäla då hon inte har något vidare med päls och hon är tunn i huvudet. Så det blir till att bada hundar i morgon om vädret tillåter.

Riddick

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: