Stora Björn

Det är underligt. Jag har alltid känt mig väldigt fascinerad över hur många djur jag får se längs vägen mellan mitt hem i Fjällandet och Lit. Idag slutade jag 21:00 och jag for hemåt i Daniels bil som jag fått låna, för min är det ju nästan körförbud på... Nej, men det är väldigt dålig, så Daniel är fruktansvärt snäll att låna mig sin, för han har inte lika långt till jobbet som jag, vilket betyder att byte av bil, gör att min bil går många mil mindre. Idag på vägen hem pratade jag med Daniel på telefonen och vi pratade just om det här med djur och jag berättade om de olika djuren jag fått se längs vägen. Uggla, bäver och en massa älgar och björn och.. ja, ni vet ju...

Bara en ca 400meter ifrån min brevlåda, precis till höger ligger det ett fält, så ser jag helt plötsligt ett stort djur på fältet och tror först att det är en älg, men inser att den är för liten för det. Tänker järv... men det finns det väl inga här? Så jag saktar in lite och inser, för andra gången i mitt liv, att "Det där är varken älg eller järv" Det är EN BJÖRN!!!!! Tack vare extralysena på Daniels bil ser jag att den är väldigt stor och mycket glansig i pälsen.

Den tar fart och rör sig snabbt över vägen. I kraftfulla språng tar den och korsar min väg, medan jag sitter skrikandes i bilen: Det är en björn! Det ÄR EN BJÖÖ-ÖÖÖRN!!!!

Jag som väntat hela mitt liv, på att få se vild björn, vet att jag är lycklig när jag säger: Jag har sett två, den första var den 21 maj. Somliga förlovar sig, somliga gifter sig, men jag.. JAG ser min andra björn på det fantastiska datumet 090909   :-D

1 Eva skriven

Lyckost dig!!

Du måste bo fantastiskt!

Så fin hundgården blivit =)

Lycka till i helgen

2 Anneli skriven

WOW! Jag får ståpäls på armarna när jag läser om björnskådningen... :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: