Nallehusky


Min nallehusky - Haldex

Det är ju så, att Haldex har blivit en oumbärlig kille i spannet. Han har lugnat ner sig betydligt i starterna ser jag nu sen vi startat upp den här hösten. Han har väl mognat en del, men det går att starta med honom och Silve bredvid varandra, vilket jag inte gjort sen förra hösten. Då rök dom två ihop i starten och Haldex fick ner Silve på rygg. Idag har Haldex landat rätt rejält i sin plats i flocken, för han är inte på något vis störig mot de andra två hanarna, utan håller sig mer undan om det är så att han tycker att det behövs. Han är en väldigt trevlig hane med ett otroligt trevligt temperament och målet för den här säsongen är att kunna starta honom bredvid Niro. Innan säsongen är slut, skall vi ha klarat det, tänkte jag. Fortsätter Haldex i samma stil som förra säsongen, kommer han att vara tillgänglig för avel senare, för godkända tikar. 

1 Fam. Erman skriven

Vilken kille!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: