Litpromenad

Nu är det ju faktiskt så, att andra valpkullen inte är så värst gamla än, men jag måste ändå bara säga att hittills så känner jag mig vääldigt nöjd med det jag ser, i alla fall hos Tirith. Det enda stället hon har varit på tidigare är hos veterinären och en sväng hos Moonrun's, men sen har hon inte hunnit få någon socialträning. Med andra ord passade jag på att ta med henne, tillsammans med farbror Silve idag, när jag skulle in till Lit för att köpa två nya framdäck till bilen. Tirith valde att krypa upp i mitt knä, för att ligga där bekvämt och kika på vad som hände inne på däckverkstan. Varför ligga på golvet när man kan ligga i mattes knä?? 


Tirith, riktigt cool med farbror Silve som agerar mycket föredömligt.



När vi var klara med däcken åkte jag en sväng till bilverkstan i Lit. Det är nåt fel på min bil. Tydligen nåt mera fel än bara bromsbeläggen. Förmodligen bromsoket :-(

Nåväl, när vi var klara där, åkte jag och parkerade på ICA och sen tog jag och vovvarna en promenad i byn. Det var som att Tirith alltid gått på promenad i koppel. Och hon har inte haft koppel och halsband på sig särskilt många gånger. Hon var verkligen duktig.


Äldsta och yngsta vovvarna på kenneln.




Som typisk hanhund tänker Silve markera på stolpen



Efter promenaden satt vi en stund på en bänk vid Ica innan de fick hoppa in i bilen medan jag handlade lite innan vi for hemåt igen. Väl hemma ringde jag och bokade en tid för bilen. Rekommendationen är att inte åka med den - helst inte alls. - Hmmm... det går ju inte, men jag ska göra mitt bästa.





På förmiddagen städade jag upp resten på gården och klippte gräset. Framför huset kan man ana en hög med grejer, det är överblivet, sönderklippt hundgårdsnät och några tomma burkar färg. Nu kan hösten få komma för nu är gården klar. Jag har fortfarande bär kvar på vinbärsbuskarna, jag ska se om jag hinner plocka dom. Igår efter jobbet åkte jag hem till kollegan och fick plocka på mig röda krusbär, jag som älskar röda krusbär, tror ni jag blev glad, eller?? Så ikväll gjorde jag krusbärskräm, blev riktigt gott!

1 Marlene skriven

Wow så fint det blev med hundgårdarna!!

3 Ylwa skriven

Fina och duktiga Silve. :) Ser väldigt proffsigt ut med nya hundgårdarna. Hmm vad duktig Tirith är, mina två har nog - aldrig - gått så där fint i kopplet. De tror att det är någon slags tävling, först vinner, det både låter om dem och det dras i kopplet. Ja, du lär få se vildarna framöver.

2 Jennie och Exxa skriven

Duktiga lilla björn! Det är nog ngt fel på mig för jag ser fortfarande Exxa när jag tittar på henne, är ngt med ansiktsuttrycket... Nu ses vi snart!! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: