Härliga morgon

Jag hade en väldigt trevlig morgon med mina mysvovvar. Jag gick upp tjugo över sju och gick ut och vattnade dom, sen sprang jag in och hoppade ner i "sängen" igen. Det betyder alltså soffan :-) Den där soffan är tydligen ett under för min rygg, för jag får sova riktigt ordentligt utan att krevera och kan sova gott i MER än 8 timmar... om jag vill *ler*   Så jag vette sjutton om jag ska sova nån annanstans. Nån som vill köpa min säng?? ;-)


Nåväl, jag vaknade till de trevliga tonerna av min telefon och en Mari som ringde och väckte mig. Det gjorde inget, för jag skulle ju ändå upp och ut, men nog latade jag mig allt lite grann sådär strax efter åttasnåret. Jag hann inte ens äta frukost innan jag var ute med hundarna och någonting måste ju ha hänt med Loddie, för hon är inte alls bråkig längre. Hon stod som en ängel på ena kojtaket när jag tog på henne selen och var hur snäll som helst. Jösses amalia, vilken skillnad det är nu. Själv tror jag det kan vara 'friheten' i hundgården som gör det. Alltså, nu är hon inte stressad längre och försöker ta sig ut, utan har accepterat sin frihet under begränsade förhållanden, och visst måste det vara skönare att få vara lös och fri, än att hela tiden sitta fast i en koja??

Själva körningen gick hur bra som helst, det är bara gubben Silve som inte riktigt vill. Men det syns på honom också, han leker bara tag-a-long, för han springer med lätt, men han vill inte jobba. Nåja, han får ju haka på så länge det går, för jag vill inte göra fjällturer utan honom i vinter. Och fjällturer ska det bli.

Alla hundar jobbade bra annars. Ledarhundarna har dock fått för sig att gå lite mer i mitten och på vänster sida på 'den nya' vägen, där de lagt ny jord, så idag fick jag kämpa för att få dom att gå på högerkanten. Mycket tjat och lite effekt idag, tydligen. Men vaddå... det kan inte alltid gå jättebra. Jag är nöjd idag och vi körde 6,6km tror jag det blev. Bra väder med några plusgrader bara. Bättre blir det bara med snö och minusgrader ;-)

Bilder kommer kanske ikväll...

1 Fam. Erman skriven

Fjällturer. Mmmmm! Här blir det bara varmare och varmare. :(

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: