Linslusar

Det var många år sedan, jag kunde ha alla mina hundar tillsammans. Det är en fantastisk känsla att återigen få ha en samlad trupp, och jag hoppas att det ska hålla i sig. Så här är de, alla vovvar som bor hos mig nu. Och tänk, att snart är vi t om dubbelt så många. Matte hade lite Frolic med sig in i idag och mutade dom lite, så de skulle sitta lite still för ett samlat kort. Och tänka sig, det funkade :-)



Jag skulle försöka ta ett till kort på alla, men på ett annat ställe, men Haldex som blir så till sig, kunde inte alls vara still, utan hoppade som en grobian, så vid ett tillfälle hoppade han så dant att han dunsade rätt in i stackars Silve som satt så fint och väntade på att få sin godisbit. Jag är noga med att säga namnet på den hunden som ska få godisen, för det är viktigt att hundarna vet om att de inte får sno eller försöka ta mat från någon annan.

Skadad som jag blivit av alla slagsmål jag hade förr i tiden när jag bodde i Småland, är jag lite försiktig när jag har alla ihop, för jag vill verkligen inte att hanarna ska bli osams. Det känns som att jag liksom 'glömt bort' lite av det här flockspråket som hundarna har, eller rättare sagt, det är svårt att lita fullt ut på att hundarna ska kunna klara av allt utan att börja slåss. Idag kändes iallafall som en seger - för mig alltså - när Haldex dunsade rakt in i Silve och Silve blev sur på det och bet ifrån. Alltså, han bet Haldexen över näsan, sådär som mammorna gör på sina valpar. Haldex pep till och vek undan utan att säga nåt tillbaka. Mycket bra kändes det. Att Silve är en säker hund, det har jag alltid vetat, men det kändes skönt att få se en bra kommunikation mellan honom och Haldex. De andra hundarna satt precis runt omkring och Niro hade hur lätt som helst kunnat hoppa in i tron att det skulle bli fajt och börja slagits, men jag var på min vakt på honom och när han började stirra på Silve på ena hållet och Haldex på andra hållet, ja, då pratade jag med honom och sa att han inte behövde bry sig om dom. Och det fungerade... Annars är ju Niro den som är absolut hetast av alla mina hundar. Och stark. Han vill jag inte ska slåss med någon. Tur att han lyssnar så bra på mig.


Det är svårt att fota Niro, men jag tänkte jag skulle försöka ta några porträtt. Vem kommer då tror ni? Och som ni ser, sätter hon sig rakt framför Niro. Nåväl, upp med kameran och ta några kort på sötisarna.


Niro fick värsta rycket idag och rusade runt som en galning. En tjej som gillar att busa med Niro är Loddie. De två fungerar verkligen bra tillsammans och jag har bestämt mig för att Loddie och Niro ska få bo tillsammans när jag har byggt om hundgårdarna. Just nu är Niro kung och bor själv i hundgården. Men vad ska man göra? Det är ju ingen idé att försöka stoppa in Loddie där, för hon studsar ju bara ut på en gång. Så för tillfället får han vara ensam, fast det är inget han är överförtjust i, det märks.


För er som har dålig koll, så har jag uppdaterat hemsidan med ett galleri från Vaggeryd, så kika in där www.shejrix.com
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: