ID-märkta

Panda och Meleia

Efter att Meleia försvann i fredags, och inte behagade komma hem, ringde jag till grannen för att fråga om min katt var där. De är de ENDA i området som har en okastrerad hankatt... varför man nu vill ha det??

Jovisst, hon var där. Jag gick ner och uppe på logen, låg hon och gottade sig tillsammans med deras katt(som för övrigt inte var speciellt vacker). - Nähä du, sa jag till Meleia... Nu går vi hem! Hon stretade och kämpade lite för att komma ur min famn, men gav upp när hon fattade att det inte skulle gå. Så knatade vi hem de 4-500 metrarna och genast ringde jag Pernilla för att höra om hon visste om det fanns några lediga tider idag när jag skulle vara ledig, så skulle jag genast boka in en tid för att komma in med katterna. Sagt och gjort! Jag fick en tid på min lediga dag, så vi åkte in vid tre-tiden idag och nu är både Panda och Meleia, kastrerade och öronmärkta. Vaccinerade var de innan, så det behövdes ju inte.

De sov så fint på vägen hem, och båda har vaknat till lite och mår väl lite sisådär. Meleia ville iallafall ha några kulor mat, fast man egentligen ska låta dem vänta till nästa dag med att äta, så fick hon lite grann. Panda har inte ätit något, men ville hoppa upp till mig i soffan... fast det lyckades inte så bra, så jag hjälpte, men sen hoppade hon strax ned igen. Det känns skönt iallafall, att ha kastrerat båda, så nu slipper jag oroa mig för att få en massa oönskade kattungar. Det räcker med Panda - som förstås är världens goaste :D
1 Jennie & Exxa skriven

Skönt för dem, nu kan de ju mysa bäst de vill :)

Har äntligen fått igång bloggen igen så nu finns det mer att se och läsa. Agilitytävling ikväll också, håll tummen! Kram!

2 Jennie & Exxa skriven

Tack!! :) Det känns verkligen roligt, som att det går riktigt riktigt bra för oss just nu! Du skulle ha varit med i helgen och kollat på oss på tävlingen och under agilityn, tror det hade varit en stolt uppfödare som hade stått där isf ;) Kram!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: