Sveriges nationaldag

Ingen solig dag direkt. Vi har fått nöja oss med de få solglimtar som tittat fram, så då passade jag på att vara ute lite grann. Annars har jag mest fixat bilder till valpkalendern och just nu lyssnar jag på valparna som har en ylserenad tillsammans. Det är lustigt, men jag antar att ingen valpkull är den andra lik. Just den här kullen har sin charm genom att valparna pratar en hel del. Först ut att yla av alla var Mille och han var även den som kikade över valplådekanten också, sen Milli. De är igång och busar med varandra och kan närsomhelst utan förvarning dyka på ett syskon för att bitas lite. Nötfärs fick de för första gången smaka på igår och det var så poppis att de trodde det gick att äta upp syskonen sen, för de hade ju nötfärssmak på nosen. Ja, de är för söta och jag ljuger nog inte om jag säger att alla vid det här laget är favoriter. Det är omöjligt att inte gilla dom. Bilder finns i valpkalendern på hemsidan.



Bild genom vardagsrumsfönstret

Jag låter hundarna vara lös tillsammans i rastgården, men lyssnar noga om det skulle bli något tjafs. Det verkar dock inte som det, utan de ligger bredvid varandra och kopplar av, springer och jagar katterna genom nätet och dunsar nästan in i varandra utan att säga något till den andre. Oftast brukar syskonen hålla ihop, men på bilden här kan man se killarna Niro och Haldex ligga nära utan problem. Åh vad det är roligt att ha sams i flocken! Ni anar inte. Silve han ligger i nån koja och gottar sig förmodligen, han är för gammal och vis, för att ens bry sig om de andra. I morgon får vi besök av Daniel som jag skrev om tidigare, så då ska jag se om han vill hjälpa mig, så ska jag försöka få till ståbilder på småttingarna.
1 Fam. Erman skriven

Sickna ena pluttar de har blivit! Det är svårt att hitta en favorit, men vi har nog en eller två. ;) Lilla Björn är ju i alla fall klart den sötaste av valparna!



Och vilken härlig bild på alla hundarna med tuggbenen i hundgården! Härligt att se allihop tillsammans!

3 Jennie & Exxa skriven

Vad pluttarna växer...

2 Marlene skriven

Gud de är ju så söta så man bara kan döööö!!! Jag följer bilduppdateringarna intensivt :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: