Solljud

Fantastiskt väder i flera dagar har det varit, nästan lite för fantastiskt. Stora vovvarna får flytta ut ur hundgården om dagarna och stå på kätting i skuggan, annars blir det helt olidligt för dom i hettan. Pya och valparna har det bra i sin nya lilla hage där skuggan lyser med sin närvaro tak vare plåttak och skydd av en gran och en vägg. Jag har äntligen fått hjälp av pappa Nisse med att fatta att det fanns ljud på kameran jag lånade i höstas och från och med nu kan jag alltså filma valparna med ljud och det kommer jag att börja med ikväll. Alltså, jag slipper använda mobilen för att göra det. Blir ju helt kalas! Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ta mig in till stan en sväng. Här ska handlas kaffefilter, liniment och välling till valparna. Valparna är för övrigt hur söta som helst nu, men det går ju knappt att gå in till dom och tro att man ska överleva. De rycker, sliter och drar i allt de kommer åt. Är det sen mina skosnören, näsa eller kepa, ja det spelar nog mindre roll för dom. Pössas vill de gärna! En som pussas mest av alla är nog ändå Eithel.... hon är helt galen när man tar upp henne och ska ha båda tassarna på kinderna på en och baaaara pössas! De är så himla goa, de små kottarna...
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: