torsdag

Isiga gator i Östersund. Plusgrader i luften och regn på vindrutan. Det är vad som väntade mig när jag slutade jobbet tidigare idag. Inget höjdar-väder direkt. Och verkligen ingen fördel oss. Som ni kanske vet har ju Pya svårt för värme och jag som hoppats på kalla grader inför tävlingen i helgen, får nog drömma vidare. Det ser inte ut att bli riktigt kallt och vi får vara glada om mätaren står under 0-strecket och inte över när det är dags att stå på släden.

Jag har själv svårt att fatta att helgen äntligen är här. Som jag har väntat på den första snötävlingen. Alla som känner mig vet ju att jag är värsta tävlingsmänniskan egentligen. Det har jag varit ända sen barnsben. Som barn vann jag de flesta tävlingar jag ställde upp i, väldigt många i friidrott. Nu är ju drömmen om att arbeta sig upp och stå på prispall när det gäller hundkörning. Det är mina drömmar och mål. Som person måste jag sätta höga mål och på ditvägen gäller det att ha kul. Att umgås med andra människor med samma intresse, lära känna nya människor och hundar, det är alltid roligt. Om man sedan under vägen plockar upp några som visar sig bli väldigt goda vänner, det är världens bästa bonus med den här gemensamma sporten, för helt plötsligt har du funnit vänner som känns som att du alltid känt dom, fastän det fortfarande finns mycket att lära om den personen.

Det har gått över 8 månader sedan jag och hundarna flyttade till Jämtland och vi har kört släde sedan den 18 november. Helt sjukt, för när jag bodde i Småland hade vi... var det fem dagar snö eller nåt, som vi kunde köra släde på. Och nu har jag kört på snö i snart 2 månader redan. Snö under tassarna... vilken lyx!

1 Britt-Marie skriven

Hej. Jag håller tummarna att det går bra för er i helgen, själv ligger jag i förkylning. Brtt-Marie

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: