Spårförgörare

Min ledig dag idag och Stefan kom upp för att ploga min gård. Bra att jag var hemma faktiskt, tyckte jag efteråt. Han frågade om jag skulle ut och köra hundarna och - Ja, det ska jag, replikerade jag. "Det är ingen idé att du åker åt det där hållet", sa han och pekade åt vägen där jag brukar köra mina hundar, "för där har han som levererade dina brädor varit och plogat upp hela vägen".

WA????        Näääääeeeeeej!        Tamejfaaaaaaen!       Jäkla gubbe!

Inte nog med att han inte levererade rätt sorts virke som jag bett om när jag beställde, utan han måste förstöra mina braiga körvägar. Inte en enda kotte har varit och plogat upp den där jäkla vägen, men HAN måste komma och göra det, efter flera månader. Vilken jäkla idé!

Tur att jag har den lilla vägen att köra på genom skogen. Så nu är jag förpassad till den helt enkelt. Den vägen är iaf uppkörd nu från Nyby, en liten by jag passerar på vägen till och hem från jobbet. Jag skulle köra den idag med hundarna, men det gick inget vidare bra. Men jag lägger ett inlägg om det senare. Nu har jag en del saker att göra.

* note:  gårdagens inlägg, som aldrig publicerades, av någon anledning
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: