Snövit å de sju vargarna

Hemma väntar vargarna. Idag är jobbdag, men i morgon är jag ledig och då hämtar jag kött i Lit och sen ska vi sätta igång träningen igen. Hundarna har vilat sen tävlingarna i helgen och nu är det dags att återuppta träningen. Nu ser vi fram emot Polarhundsmästerskapet i Hamra där vi deltar i 4-spannsklassen. Snön faller utanför fönstret på jobbet och jag är glad åt det, då det töat i några dagar. Ingen tass vill ha is under trampdynorna.

I morgon blir det också en träningsrunda för Loddie, som stått sedan jul. Jag ska prova och se hur hon fungerar och hur hon verkar vara i humöret. Uttråkad är hon iallafall, för hon har demolerat struten på kojan nästan helt fullt nu. Jag hoppas hon ska funka, för jag vill gärna ha henne med i Hamra. Det vore ju kul att kunna få minst ett andra pris på henne, så även hon kan få bli utställd i bruksklass.

1 Martina skriven

Det hoppas vi på!

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: