snö, snö, SNÖ

Yäej! Det har kommit mera snö, tack och lov. Nu blir det super att köra släden, inte lika hårt i backen och mycket skönare för hundtassarna också skulle jag tro. Idag blir det ingen träning, jag är supertrött efter mina knasiga arbetstider, där man först jobbar sena kvällar/natt och sen ska det övergå till att bli fm/em igen, vilket betyder 11 h vila emellan passen. Ingen hit direkt, eftersom jag har två timmars bilkörning så känns det inte alls som att jag är ledig nåt vidare. När jag slutat 22:00 en kväll, så börjar jag 09:30 morgonen efter. Och med bilfärden på det, ja-aa... ni kan ju lista ut själv hur det blir. En sån dag hade jag idag och det slutade med att jag försov mig, för svårt att somna igår hade jag ju, när jag varit hemma efter två på nätterna. Kom inte jättemycket försent, en halvtimme, men det räcker ju till....

Så nu sitter jag här på jobbet och har min sista rast. Slutar klockan 18:00 idag och jag bara längtar efter mitt lilla gröna hus... soffan och teven. En film kanske, om ögonen orkar hålla sig öppna. Men definitivt en soffa..... å en kopp te - åsså Silve brevè...   Goa gubben! Han börjar bli lite till åren. Det är svårt att tänka sig att han ska fylla 9 det här året. Jag hoppas bara att han ska hänga med i många år till, och att det där anfallet han hade inte egentligen ska betyda något allvarligt!

I morgon blir det härlig hundträning och i helgen, om det blir fint väder, ja, då blir det kanske fjälltur för mig och hundarna. Konstigt tycker ni kanske, när man borde träna snabb körning inför tävlingarna? Äh, vaddå... man måste ju ha kul oxå :-)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: