Lillholmsjö 1a dagen


På väg in i mål, jagad av Pär Moberg och Helene Israelsson

Första dagen på tävlingarna är avklarad. Det har gått extremt bra för mig vad gäller planering och allt. Jag som minns att jag är ganska stressad har inte haft några problem alls med stress och allt har flutit på superbra. Tack vare Brendas man, Wilbert fick jag en superstart och lugnare handler än han, ja, det går nog knappast att hitta. Sååå cool han var, det smittade nästan av sig :-)  Tack Wilbert, för din hjälp. Mycket uppskattad, önskar du var här i morrn...

Parkeringen för 4-spannsklassen är på andra sidan vägen, så man får ta och bära släden över och sedan ta hundarna i koppel och sätta fast dom uppe på parkeringen. Det passade oss ganska bra, jag kan inte klaga. Alla hundarna rastade sig ordentligt, men det var bara tre som drack sin vätska. Den absolut viktigaste hunden, och den som inte drack, ja, det var ju Pya såklart. Vilket visade sig i körningen. Jag kan inte riktigt påstå att jag är nöjd, när jag vet att det går bättre när hon dricker, men som min valpköpare Mari sa: "Det gäller att hitta just den metoden som gör att din hund dricker." Det gäller att pröva sig fram. Pya drack inte en droppe vätska och hon snappade mycket snö, mer än halva banan.

Vi startade som nummer 81 och framför oss hade vi Moberg som vi kom ifatt och körde om. Men sen började Pya ta snö och fortsatte med det, så vi kom aldrig riktigt ifrån. Pär körde om oss igen när Pya stannade till och en gång stannade hon till så snabbt att jag inte hann med att bromsa, vilket resulterade i att Tióne trasslade in sig och hamnade bakochfram med stamlinan runt midjan. Totalt kaos! Jag fick ankra upp och trassla ut dom. Helene Israelsson hade kommit ifatt och körde ifrån, tillsammans med Pär. När vi väl var utrasslade var jag snabbt tillbaka på släden och iväg for vi igen. Det tog inte alls lång stund innan vi var bakom de två spannen. De gick inte ifrån och till slut körde jag om båda två och lyckades hålla ifrån, ända in i mål. Mycket omkörningsträning blev det och allt gick bra.

Vår tid för dagen blev 22.29. Det blev en 6e placeringen av 20 startande.


Jag tjoade på rätt bra på slutet och det gick vägen...

Nu är det bara att ladda inför i morgon. Jag hoppas Pya ska dricka, annars måste jag byta ledarhund...
1 Annika helt utan snö skriven

WOW!!!

Jag är verkligen imponerad!

Superkul med en sådan "spanninvigning".



Håller tummarna hårt inför morgondagens slutresultat.



LYCKA TILL Fia!



STOR KRAM från Annika

3 Jennie, Micke & Exxa skriven

Whiiiihoooo!! Grattis gumman, vad duktig du och hundarna är!! :) Vi håller tummarna idag. kram

2 Martina skriven

Grattis! 6a det e ju bra, hoppas du e nöjd o lycka till!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: