Cykellampslyse

Jösses!

Jag är nyss inkommen från hundkörning. Jag är dötrött helt enkelt. Eftersom jag slutade efter fem idag, blev det körning i mörkret och naturligtvis har jag förlagt min crappiga pannlampa nånstans, så jag inte kunde hitta den. Vad göra? Jo, jag hittade en gammal cykellampa som jag satte i lite nyladdade batterier i, så tejpade jag fast den på hjälmen :-) Det funkade! Faktum är att den fasikens funkade bra mycket bättre än min crappiga pannlampa. Nåja, man är fan inte snygg om man skulle möta nån, men sannolikheten för det är ju nära på 0 mitt i natten och funktion går före snygghet, bara så ni vet. Så nu har jag tränat hundarna. Silve fick stå över, för jag ville ha lite snabbhet på 2-spannet idag.

2-spannet är Pya och Quadra och de jobbade riktigt bra. Det var full fart på Loddie och hon kändes pigg och fräsch. Jag kan inte klaga. Jag körde inte alls lika långt med dom, för det var sent. Och ett 2-spann ända till Nyby.... ehm.. näe, jag tror inte det. Vi körde vår lilla korta väg, som jag tror är runt 4-5km, men jag vet ju inte riktigt.  4-spannet däremot körde jag som jag gjort innan, med Tióne och Niro fram. De jobbade tokbra idag och det var skitkul att köra i mörkret. Ingen rädder för vargen här inte! Och sen består ju spannet nästan av vargar så...

Jag är skitnöjd med Tiwas insats idag. Hon hade inga problem med farten och jobbade jättebra. Tióne är otrolig och får upp farten på killen jämte, kanon! Inga missar, bara klockrena svängar, och speciellt ute på 'vändningsplan' i Nyby. Där fick jag minsann se Tióne ta vänsterkommando in på ett spår vi inte varit på innan. Det går sååå bra! Jag är mallig!

Nu ska vi vila inför helgen och bara leka i rastgården och ha kul :-)   Och NU ska den här matten gå och sova, jag måste nämligen upp fem i morgon bitti *urk* 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: