SM - på plats

Jag ligger här i min säng, på vandrarhemmet i Gafsele. Det är dövarmt i rummet. Det är sent och jag är riktigt trött. Kom fram vid femtiden och besökte sekretariatet och ställde mig i drive-through för att besiktiga hundarna. Allt gick hur smidigt som helst, jag önskar alla tävlingar kunde ha sån. Som granne på vandrarhemmet har jag Johan och Sussie Grönberg. Trevligt med lite välbekanta ansikten.  Har vallat skidor i hundra år idag känns det som. Matade hundarna på kvällen efter förarmötet och alla hundar åt med god aptit. Igår fixade jag kycklingbuljong, som jag ska mata tävlingshundarna med, så det blir nåt nytt och smaskigt. I morrn blir första försöket med det, men vi fuskstartade idag och alla fick smaka på den där buljongen. Pya åt upp det snabbt, bådar gott :-)


Det har snöat hela dagen. Spåren i morgon kommer nog bli tungkörda. Blir väl som att köra hemma antar jag. Skönt att banan inte är så lång, inte ens 8km. Vi känner oss taggade som bara den inför morgondagen. Jag hoppas bara släden håller och att den går att styra ordentligt. När jag vallade såg jag att en viktig del på släden har knäckts till och tryckt ihop själva släden, det påverkar säkerligen styrningen. Det hände nog när jag krockade med skotern, annars har jag svårt att veta när det skulle kommit. Skittråkigt, för släden är ju inte direkt gammal :-(

Nej, nu måste jag knoppa. Jag har gott om tid i morgon att göra blogginlägg åt er. Jag har ju ingen att 'gagga' med.  Natti natt....

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: