Ylajärvis SM Fram



Här är han igen. Snyggingen som ska flytta till mina vänner och valpköpare, Joakim och Mari. Så från att ha varit jämtlänning ska han bli skåning. Jag hoppas det skall gå bra. Idag när jag kom hem från jobbet var det en liten söt Fram som sprang runt ute på gården. Han hoppade visst över hundgården. Jag öppnade bara bildörren och ropade på honom så kom han gladeligen fram till mig. Sen gick vi in i huset och då bara släppte jag in honom, så fick han träffa katterna.

Natten som var fick jag lov att ta in honom, för det gick inte att ha honom ute. Han sov i buren och var lugn och fin. Ute hade jag lämnat Niro på koja kätting och när klockan var tre på natten hade jag en konstig dröm och det tog ett tag innan det sjönk in i mitt medvetande.... "Oooouuuuuu... Oooouuuuuu...." Niro satt och grät för allt han var värd, så för att slippa eländet var det bara att klä på sig och gå ut för att sätta in honom i hundgården. Väl nere i trappan, trött och dan... gick jag nästan på en flygande dammtuss, eller nåt. Trodde jag iallafall!

Istället, när jag kikade närmre på den svävande saken, såg jag att det var en megastor äckelspindel som sänkte sig ner från taket i sin spindeltråd. *urk* Jag sprang iväg för att hämta ett glas och ett papper, för att fånga den. När jag kom tillbaka hade den firat sig ned till golvet redan och jag hann precis sätta ner glaset så den sprang rakt in i glaset. Pappret satte jag över, sen slängde jag ut den genom fönstret.

Sen ut och in med Niro i hundgården, tillbaka in och sova några timmar, ända till Fram ville gå ut, en hel halv timme innan jag skulle upp. Så det var bara att klä på sig igen och ut. Sen fick han gå in i hundgården. Inte glad åt det. Nu slipper Fram vara i hundgården, han är inne med mig och katterna. Inatt får han sova i buren tror jag. Vi har varit ute och fotat honom lite och jag har bara en sak att säga; Han är riktig liten stjärna!! Så trevlig och så snygg! Jag tror att mina valpköpare kommer bli supernöjd med den här hunden, för han är en riktig liten charmör.
1 malin skriven

tjohoo! sicken snygging som snart ska få träffa både mor & matmor L Tack för transporthjälpen säger både jag och nya ägarna!



bastu med smirnoff ikväll då =)

2 Viskos och Milous huße och matte skriven

Det är ju nu så att korrekt alkolholinmundigande i bastu är av sorten som bryggs på malt och humle, inte halvrutten rysk potatis. ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: