Vi får besök

Jag sitter i soffan och pustar ut lite. Varför? Jo, jag håller på att städa. I morgon kommer finbesök från Blekinge. Det är Shejrix Visko med matte och husse, Mia och David som kommer upp. Naturligtvis är Viskos kompis med också, Milou.

Så nu skulle jag städa för att göra lite fint, men jag tror i ärlighetens namn att jag lyckats stöka till det mer än innan. Helt plötsligt finner jag mig själv skrubbandes lister, plockandes med blomkrukor, fajtandes med äckliga spindlar, dammsugandes döda flugor, fixande med gardiner och mitt upp i alltihopa i badrumsröjet, så hoppar Panda upp på en sån där plastställning och välter hela skiten. Och mina glasögon låg där :-(   Mina nya som jag köpte i höstas... som kostade massor med tusenlappar. Och SJÄLVKLART blev det hack i själva glasen. Tack och lov så höll bågarna iallafall, tur det, annars hade jag fått knäppen. Panda blev jätterädd och sprang iväg och sen fick jag knappt ta i henne. Hon trodde väl det var mitt fel. Nu är vi 'sams' igen och hon sitter jämte mig i soffan och tvättar sig fin i pälsen inför finbesöket.

Hundarna har inte fått någon träning idag som jag hade tänkt, men vädret har väl inte heller varit så lockande.. snöat har det gjort. Jag skall strax bege mig ut och hugga lite hundkött och plocka hundbajs. Städa klart får jag väl göra när det blivit mörkt, för städa hundbajs då är inte kul. Värmen som varit har tagit hårt på snön och den försvinner relativt fort i hundgårdarna. Istället är det sörja innanför dörrarna på gårdarna och söta Haldex är tydligen väldigt renlig av sig, för han vääägrar att ens sätta en tass i den där geggan. Annat är det med Tiwas som går i hundgården bredvid. När man kommer fram till dörren där är det bäst att man blundar, annars är leran i ögat ett faktum.
1 Jennie & Exxa skriven

Vad skoj!! Eftersom familjen Visko är så dåliga på att blogga (pik pik) så förväntar vi oss många fina bilder av dig nu i helgen Fia! Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: