Påskeda'r

Nu är påsken snart slut. Jag hoppas ni alla haft en trevlig sådan. Min egen påsk har inte bestått av flera dagars ledighet utan bara jobb alla dagar. Lite jobbigt när man har lust att vara ute i det vackra vårvädret, men det blir ju klirr i kassan :-)



Det händer inte så mycket här hemma just nu. Jag jobbar ju för fullt och har inte sådär jättebra arbetstider, vilket gör att det blir svårt att träna hundarna också, ja, för att inte säga omöjligt. Tiden räcker inte till, helt enkelt. Det tar också extra tid då jag måste packa ihop hundarna och åka iväg, eftersom snön ligger kvar ner till vägen. Den stora snövallen ligger som en stor kloss och utgör ett hinder, vilket vi omöjligen kan ta oss över med 3hjulingen. På onsdag är jag ledig igen, då hoppas jag att vi kan ta en liten tur på cykeln igen... och bli leriga ;-)



Pyan när vi var hos Snörokk

Annars tänker jag på och funderar om Pya möjligen är med valpar. Hon vill fortfarande inte äta sin mat ordentligt. Igår fick jag handmata henne lite. Jag tänker, är hon med bebisar, så lär hon ju få något i magen iallafall (fy vad larvig man är). Får vi små valpar här är jag övertygad om att de kommer att bli små gosemonster, som sina äldre syskon. Det är roligt att fundera på hur de skulle bli, valparna. Och om de skulle bli så bra som sina syskon, fast med en annan pappa?

Jag tror det förstås, då jag tyckte Mithril var mycket trevlig som individ. Jag fick t om se hur bra temperament Mithril har, när Ulf kommit hem från fjällturen och sen släppt ihop hundarna i två lag. Mithril gick med några hanar och jag skulle ut och rasta Pya, varpå det blev lite spänning inne i hundgårdarna(inte konstigt med en höglöpande tik i närheten). Två hanar burrade upp sig mot Mithril, men Mithril, han bara stod där och sa ingenting tillbaka, utan vred bort huvudet och verkade säga "Jag vill inte bråka".  SÅ ska en bra hund bete sig....


Mithril och jag gosar.
1 Ylva skriven

Namen goooosen då! Vill hem till katterna o mysa igen...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: