05:30

Då började min arbetsdag.


Igår kom Mia och David med vovvar upp. Lite schletna var de nog allt, för strax före 10-tiden såg David ut som att han skulle däcka när som helst. Jag kände mig inte ett dugg trött, men strax före elva lyckades vi alla ta oss i säng. När de anlänt till Fjällandet, fick Visko och Milou komma in och leka av sig lite i rastgården. Det syntes mycket väl att det här var två hundar som är vana att springa på stora ytor, för det tog inte lång stund innan de hade lugnat ner sig.

Visko är sååå lik sin mamma tycker jag :-) Just för tillfället har hon ingen päls alls, för hon har precis fällt, men hon är verkligen en söt tjej med underbart vackra ögon. Jag är ju en riktig 'sucker' för de där mörka fina bruna ögonen.  Milous ögon matchar pälsfärgen på honom. Han är röd och vit och ögonen är lite guldaktiga. De fick träffa Loddie när de sprang i rastgården, det gick bra. Visko brydde sig knappt om Quadra, så det var inte så mycket att tänka på. Milou fokuserade lite mer på mina hanar, men efter en stund brydde han sig inte så mycket om dom.

Igår kväll när jag la mig, insåg jag att jag hade glömt en sak. Jag ska nämligen byta till sommardäck idag... ja, jag veet att det är tidigt, men jag kan banne mig inte åka till Småland med dubbdäck. Så idag byter jag, för nästa vecka har jag inte tid. Så jag hakade på släpet som också ska få nya däck, och packade bilen full i kartonger och grejer jag ska slänga när jag ändå är i närheten av en ÅVC idag, men sen kom jag ju på innan jag skulle sova att jag har GLÖMT att lägga in sommardäcken i bilen *suck* 

Med andra ord fick jag slita röven av mig i morse 04:20 för att hämta upp dom nerifrån 'garaget'. Hua, så jobbigt det var. Jag hade ju bara 10 min på mig, sen var jag tvungen att åka. Så det blev ett däck i vardera hand och uppför backen. Jag pustade och frustade efter de där ansträngande passen vill jag lova. Men nu ligger dom i bilen iallafall och jag kan åka direkt till däckverkstan efter jobbet. Jag slipper en extra resa på 6 mil + att jag får stå parkerad närmre stan, på platsen där det är tillåtet att ha släpvagn :-)
1 Jennie & Exxa skriven

Men... vart är bilderna??

2 Jennie & Exxa skriven

VAR ÄR BILDERNA?!?!?! :D

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: