Sena draget

Ikväll när jag kommer hem ska jag vattna hundarna, för ikväll ska vi ut mitt i natten och jobba lite. Vilken tur att man har snälla, förstående grannar och vilken tur att det inte alls hörs när hundarna vrålar som idioter  :-)

I Fjällandet där jag bor, hörs det vida omkring när det låter uppe hos mig. Mitt hus är på en liten kulle, längst in mot skogen. Det är vi som bor längst bort. Det är öppna fält framför huset och det ekar högt när hundarna skriker. Det är jobbigt vid matdags när det är sent på kvällen - Silve vrålar som en idiot och tystnar sällan fast jag skäller på honom.

Inatt skall vi ut, det blir väl runt tolvsnåret skulle jag tro. Det blir spännande och roligt, nu har vi inte varit ute på några dar.

Promenaden vi hade idag var härlig. Förutom att det var en hund som drog KONSTANT och hela tiden. Lite jobbig att gå med faktiskt. Var precis som mamma Pya, hon går världssämst i koppel, hon stretar och drar och är DRAGHUND när hon är ute på promenad *suck* Lite jobbigt, men det gick bra ändå. Vem var det som då gick på så hårt idag? Ja-aa... inte var det Haldexen iallafall, utan lilla Quaddie. Hon är tamejsjutton väldigt lik sin mor. Efter promenaden släppte jag lös henne och Pya och Tióne och Haldex, Niro i rastgården. De lekte som attans och Tióne och Quaddie kommer bara mer och mer överens. Det märks att Quaddie börjar känna sig bekväm i Fjällandet. Så jag tänkte testa med att sätta in henne i hundgården tillsammans med Niro och Tióne. "In med dej, Quaddie", sa jag. Inga problem, hon gick in utan att protestera.... för att i nästa ögonblick vända sig om, sikta - från stillastående - och VIPS! så var hon på andra sidan igen.  

Näe, det är ingen idé... den hunden kommer aldrig att acceptera att vara i hundgård. Sen skulle hon fast vid kojan och jag kallade bara på henne och hon kom utan protest och tyckte bara det var 'gött' att få komma till 'sin' koja. Väl inne för att göra mig klar till jobbet, kikade jag ut på henne där hon låg i kojan och solade ansiktet på struten. Vilken gottemaja!!
1 Martina skriven

Vad skönt att allt går så bra, hon brukar ju inte dra i kopplet när man går själv med henne.

Jag såg bilderna när hon hoppade över, jag fattar inte hur du fick det på bild jag har ju inte ens fått se det i verkligheten. Jag saknar henne så mycket att det inte finns ord för det. pussa henne från mig. /Quaddis matte

2 Anneli skriven

Hur gick nattkörningen?! Nyfiken så jag nästan spricker...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: