Regn hos mej

Det regnar i hundgårdarna och hundarna är tämligen dämpade. De gillar inte när det är grått och dystert ute och vem vill väl vara ute i regnet när det finns ny halm i kojan? Inte många vovvar i Fjällandet iallafall....

Ikväll är det körning efter hemkomst från jobbet. Jag slutar vid sju och då är jag hemma åtta. Då vattnar jag dom genast och sen beger vi oss ut vid tio-tiden. Hoppas vi slipper konstiga djurdofter ikväll bara. Från och med nu kommer jag att köra Pya och Niro i led, det är de två som ska gå i led när jag kör i Kosta, och jag har ju inte kört dom ihop så mycket den senaste tiden, eftersom jag försöker satsa på Tióne som ledarhund. Så nu gäller det finslip egentligen. Som pointhund kommer jag att sätta Tiwas. Jämte henne är det meningen att Busen skall gå sen, bara han klarar av att hänga med när vi tränar några gånger innan Kosta.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: