Utan oss andra

Gårdagens körning kunde ha slutat i ingen körning. Medan jag höll på att starta upp ATV:n som krånglade, med hjälp av startkablar, hoppade Tióne på dörren till rastgården så hårt att den gick upp. SWOSCH! så var hon och Quadra iväg på en egen träningsrunda. Det tog inte många sekundrar innan jag hade slängt in de andra hundarna i hundgården för att därefter slänga mig i bilen och ta upp jakten på de två unghundarna. Det har nog aldrig någonsin kört någon bil så snabbt på mina vägar  här ute, men jag var noga med att köra sakta i krönen, om det skulle komma ett par hundar springandes. Efter en tur på en av mina träningsrundor, for jag hemåt, där jag mötte de glada rymlingarna, på väg nedför backen, påklädda för drag och allt. Slutet gott, allting gott. Så en träningsrunda blev det. 7,8km. De var duktiga.

En bild från körningen, Silve inte inkluderad, han gottade sig hemma istället och var kattvakt


Alla äter med god aptit

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: