Pit-Stop

Vi sov ut i morse, ända till kvart i åtta. Kvart i nio var vi 'on the road again' och tiden gick rätt fort och vi stannade till hos Anneli och Anders, eftersom vi inte lyckades ta oss hela vägen dit under lördagen. Väl framme satte jag upp hundarna så de fick rasta sig lite och vara ute lite i solen. Inne fick jag låna duschen och fick en härligt god paj som Anneli gjort, till lunch. Det är inte förrän man äter som man egentligen känner hur hungrig man är, och jag fick i mig med god aptit. Det var jättegott! TACK ANNELI!!!

Resan genom halva Sverige har varit intressant vad det gäller snön. På sina håll har den lyst med sin frånvaro, men på andra håll har den verkligen lyst med sina vita gnistrande flingor. Det är häftigt att åka genom landet och lämna Östersund med 8 minusgrader och ingen snö där jag bor, till att komma till Hedemora, där de t om hade plogat vid sina hus. Tyvärr fanns ingen tid för att fota, så jag har inga bilder på förändringarna. Däremot tog jag bild när hundarna upptäckte snön som fanns hos Anneli... Haldexen, ja, han gjorde så här...

... och han var ju inte den enda förstås. Hundarna gottade sig åt den lilla snön och de satt så snällt och väntade när jag var inne i huset och passade på att umgås det allra mesta jag kunde, på så komprimerad tid. Det är inte lätt med en sån snabb visit, när man har så mycket att prata om, men otroligt roligt att ses efter ett halvår ändå. Hundarna skötte sig super och Tiwas gottade sig åt att bli klappad och hälsad på av Anneli. Se själv på bilden...
1 Malin skriven

Hej Fia!

Måste ju hålla lite koll på dig när du lämnar Jämtland! Kör försiktigt och hälsa Jönköping från mig!!. Lycka till i Kosta ,ska hålla tummarna! //Malin , queen of Kluk

3 Anneli skriven

Hur går det för er?! Supernyfiken! Kör så det ryker.

Kramar från Granhöjden

2 Jennie skriven

Fina Haldexen! :) Kör försiktigt för guds skull! Kunde inte prata igår, först var vi borta och på kvällen mådde jag illa som en sjöman på fast mark. Jag ringer dig! kramar från din valpköpare

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: