Röda slädens debut

*Släden känns fantastisk!!*

Omedelbart efter ankomst, stack jag och Classe ner till Hundspåret för att köra en sväng med hundarna. Första gänget ut var 'tävlingsgänget' och de gick på som raketer. Faktiskt var de jätteduktiga och även när Classes vorsteh tik, Ticca kom och sprang lös, så brydde de sig inte nämnvärt. 6km drog vi och Classe tyckte att vi var duktiga. När vi kommit hem igen sa han till sin fru, Annika att hon nog skulle få passa sig för mig i spåret sen *skratt*

image187

Valpgänget och Tiwas fick gå ut som andra spann och det var lite vimsigt i början. Tiwas är ju ingen ledarhund och det märks när hon gör tusenmiljoner andra saker än att hålla upp spannet. Vi tänkte att de skulle ta vittring på spåret så det skulle gå lätt, men vid ett tillfälle skulle vi höger och Tiwas tyckte vägen rakt fram såg mycket mer lockande ut, så jag fick öva på att ankra upp och leda åt rätt håll. Classe tog Niro en extra sväng och han var mycket duktig för att aldrig ha gått med någon som kör skidor jämte. Tióne strulade in sig fler gånger, för hon är så ivrig, så ankra upp - ja, jag fick öva på det några gånger...

image188
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: