Förberedelser

Jag brukar oftast vara sen med mina förberedelser. Det finns en anledning till det. Det är för att om jag packar, grejar och fixar alldeles för tidigt, ja, då blir jag osäker på om jag verkligen har med mig allt, och det betyder att jag måste checka av allting en gång till. Nåja, jag funkar väl som dom som är tvungen att tända-släcka lampan antal x gånger innan man går ut ur huset. Det är en fix idé helt enkelt. Men men... mig gör det inget, jag är inte det minsta perfekt på något sätt. Sen blir det en himla massa att göra på en gång, men okej, då rinner ju tiden iväg och VIPS! så sitter jag i bilen, på väg mot mitt mål.

Just nu är jag så glad att jag har fått låna en GPS av Håkan. Den ska göra så jag kommer rätt. Jag och kartbok är INTE vänner. Faktum är att jag hittar bäst efter mina egna kartor - ja, om man räknar efter GPS såklart! Jag brukar ta en vägbeskrivning från nån, fråga efter viktiga kännetecken, och rita ett streck på ett A4-papper. Pilar åt vilket håll jag ska åka, hus, brevlådor - ja, ALLT som är viktigt ritar jag dit. Sen stämmer inte kartan varken i avstånd  eller hur vägen går, men det är mycket sällan att jag åker fel efter en egenritad karta.

Nu är jag 4 BGB-hakar och två krokar ifrån att vara klar med mina snabbrastningskättingar till släpkärran. Det känns jättebra att jag ska kunna sätta hundarna där när vi stannar efter vägen, för kissepaus. Snabbrastningskättingarna kommer även att vara användbara till min stakeout, vilket känns bra. Det är bara att kroka på dom så är det klart.

Jag måste komma ihåg att packa 8-spanns linan, för köra alla tillsammans ska jag minsann göra. På söndagen när vi tävlat klart ska vi packa ihop oss och åka och hälsa på Nanaimo. Det ska bli så roligt och jag längtar verkligen efter att få komma dit och se hur han har det och att även få träffa Brendas familj. Där stannar jag nån natt innan jag åker hemåt igen.

För mig är det här ett stort äventyr! Jag ska åka alldeles själv för första gången, med alla hundar. Det ska bli så spännande. Det var länge sen jag var på en snötävling, så jag ser verkligen fram emot den här resan!
1 Karin skriven

Hmm, lita inte alldeles för mkt på GPSen, du minns väl hur fel vi kom när vi gick efter din "bombsäkra" GPS..Jag skulle skrivit ut en lapp oxå :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: