Debut fram

Igår körde jag 8-spannet med fyrhjulingen. I led går Pya och Niro. I team Atto och Tiwas och sen Haldex och Prisma. I wheel går Silve och Tióne. Jag valde att sätta Tióne jämte Silve då hon ÄR så jobbig i starterna. Hon gapar och skriker och skriker och skriiiiiiker, så jag har inte varit med om värre hund tror jag. Men att sätta henne bredvid Silve var precis rätt val märkte jag. Silve säger ju till på ett bra sätt utan att göra någon skada. Perfekt!

image183

Nästa bild har jag, när det var ca 2km kvar hem, flyttat Tióne till ledarpositionen jämte mamma Pya och Niro bak. Ingen halslänk på ledarparet nu heller och när vi for iväg var det som att skjuta iväg två raketer där fram. Tióne sprang som att den platsen var hennes givna. Jättekul att se. Så nu har hon testat 'up front' och det för ett 8-spann. Inte dåligt pinkat och jag kände genast att den här lilla tjejen har stor potential och mycket vilja. Så jag hoppas hon ska ha tillräckligt innanför pannbenet att kunna ta kommandon sen också.

image186
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: