Tiónes 2a OP

Nu har vi varit inlagda igen, eller Tióne iaf. Jag åkte in vid åttatiden i morse för att lämna Tióne på Djursjukhuset. Där skulle de avlägsna det där stiftet de satte in vid hennes första operation. De sa att det bara skulle ta en timme ca, så jag valde att åka till ICA för att strosa runt och handla lite mjölk och sånt man behöver. Jag lunkade på i sakta mak, jag tycker att jag klarade mig rätt bra. När jag väl kommer till kassan sen och öppnar min 'plånbok' som är en sån där som alla har numera, ett fodral bara, upptäcker jag att mitt betalkort inte finns där *åååhh... suck*

Just det ja, nu minns jag.... det tog jag ju ur den gången Jennie sa att det gick bra att skriva in sitt kortnummer på sajten Lovefilm.se(rekommenderas) och sen lade jag inte tillbaka det i fodralet (jäkla Jennie - ditt fel). Tur i oturen för nu hann jag hem och hämta kortet innan jag skulle hämta Tióne. Hade jag stått på Djursjukhuset och det var där kortet hade upptäckts saknat - ja, då hade jag blivit asförbannad.

Nu är Tióne hemma igen. Hon såg illamående ut när hon kom ut i väntsalen. Veterinären skulle säga några saker, så hon tog in oss igen, men bara innanför dörren. Tióne bajsade på golvet. Vi fick recept med oss, så det är fortfarande Metacam, som är smärtstillande, som gäller, 2v minst. Stackars Tióne, jag tror inte att hon mår helt okej... hon sprang rätt in och lade sig i soffan och däckade... hon piper. Hon pep i bilen på vägen hem också. Lilla pluttan. Nu är det vila som gäller igen. I två veckor ska hon ta det lugnt och stilla. Så det vill till att ha bäbisvakt igen när jag ska köra de andra hundarna, för nu på slutet har hon varit i hundgården tiden jag kört, men nu är ju det uteslutet igen.

Jo, de klippte klorna på henne också. Vad snällt. Tack så mycket!

image102
1 Jennie skriven

Påminn mig om att aldrig ge dig något någonsin igen ;) Lilla Tiónepluttan, du får skämma bort henne ordentligt nu så att hon snart blir frisk och kan busa med de andra hundarna! Kram Jennie

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: