Hundarna väger 158,5kg

Ja, idag var vädret sämre än igår faktiskt. Det är snöblask som kommer ner.
Men vägning är gjord och här är vad hundarna väger:


Silve: 25,5kg   -   Niro: 24,5kg   -   Haldex: 18,5kg
Pya: 21,5kg   -   Prisma: 19kg   -   Tiwas: 16kg   -   Tióne: 16kg   -   Quattro: 17,5kg


Spot-on är satt mellan skulderbladen på alla hundar och en del stod jättestill och andra var lite mer slingriga, men det gick bra. Faktum är att jag bara hittat en loppa och den var på Tiwas. Men man måste behandla även om man inte ser att de andra har och vi tar det säkra före det osäkra.

Silve fick komma in och vara inne. Och han förvånade idag - genom att lyfta på benet, inomhus! *argh* Skitstövel! Det var många år sen han gjorde så, men nu tyckte han väl att han var tvungen att markera. Niro satte jag på koja på kätting, där får han stå till i morgon, då jag kan sätta tillbaka Quattro med mamma Pya utan att oroa mig för att de slickat varandra i nacken. Niro är väl inte helt nöjd, men värre är det med Pya som direkt hoppade ur Niros hundgård, för där ville hon inte vara. Då satte jag Atto(Quattro) där i stället och Pya i sin egen, men visst... där ville hon heller inte vara själv, så hon hoppade ur där också. Så nu går hon ute i rastgården och skrotar utan att ha nån koja att ligga i. Men jag ska gå ut och sätta tillbaks henne strax, fast jag tycker nog att hon gott och väl kan bli lite blöt när hon beter sig på detta viset. Knashund!

"Hmm.. och då sprang jag ut och satte in henne nu genast. Hon skuttade gladeligen in i sin hundgård och sprang genast och lade sig i kojan. Hon insåg att hon faktiskt inte gillar att bli blöt".
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: