Huller-om-Buller

När vi kör numera kör vi ofta vad jag kallar huller-om-buller.
Hursomhelst, höger å vänster, hit å dit, rakt fram, kort eller långt.

Vi har skitkul!

Vi har även ändrat vårt motto och anammat ett nytt.
Nämligen: Alla hundarna ska kunna gå i led.

Sagt och gjort!


Silve
har börjat gå i led och tamejsjutton om gammelgubben inte imponerat på matte. Inte för att han är så jäkla bra och svänger höger och vänster omedelbums, utan för att han håller fart och siktar på att komma framåt. HURRA Silve!  Vad duktig du är! Han går i led upp till 4-5 km, men sen tappar han fokus. Då byter jag med nån annan helt enkelt, jag ska inte tvinga nån att gå i led, de får gå så länge de visar att de vill.


Prisma Prissilutt går även hon i led. Tillsammans med Pya, tillsammans med Niro. Tillsammans med Pya. Jajamän! Tänka sig! Och det FUNKAR!!

Niro
går ofta i led! Ofta tillsammans med Pya. Men idag tillsammans med Prissilutt. Där vet jag att styrseln är lite osäker, men Niro fixade att ta oss runt hela 9km turen. Yihooo! Att gå med Prisma i led verkade han tycka var lite roligare än att gå med Pya. Och Pya, hon kämpade på som wheelhund tillsammans med Silve idag, de sista 200 metrarna innan vi var hemma fick hon gå i led, då Prisma tappade fokus och sprang ut i skogen.

Mina hundar - de är faktiskt rätt så duktiga!



Pya i hundgården                                                                  
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: