Snötävlingar

Jag pratade med Matics matte igår, Mari. De ska tävla för första gången om en vecka, så nu åker de upp för att ha en veckas snösemester innan, så de hinner testa släden och köra lite hund innan.  Snacka om att jag är avis, men visst, min snötid kommer.... Det är SHAM-draget som gäller för dom och jag ska med spänning motta rapport om hur det har gått första dagen. Det blir husse Joakim som kör. Matic är naturligtvis inte med, för hon har inte åldern inne, men de ska testa att köra 5-spann för första gången nu och bara det måste vara jättespännande för dom.

Själv satsar jag på att träna så mycket jag kan med mina hundar för att komma upp i distans. Jag vill gärna göra en snötävling i år och jag siktar på Fäboddraget. Det finns två distanser där, en 15km och en 30km. Jag vill gärna köra 30km, men om jag och hundarna hinner komma upp i distans får visa sig. Det är skönt att veta att det finns en kortare, för då kan vi åtminstone vara med. Jag siktar på att köra Pya och Niro i led och Silve och Prisma bak. Det vore perfekt att kunna åka upp några dar innan och få köra lite släde. Jag har ju också en ny släde som jag inte alls har provat, så det kunde vara lite trevligt att känna på den innan. Men vi får se, allt ska klaffa för mig och hundarna för att vi ska genomföra tävlingen. Men Fäboddraget är något jag velat köra flera år, men förutsättningarna har aldrig varit de rätta. Jag hoppas de är det nu.




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: