Mumsiga älgben

Ingen brådska idag att ta sig ut. Igår kom Håkan hem efter älgjakt och hade med sig mumsiga ben till hundarna. Det var minsann uppskattat om än att det blev lite sent på kvällen. Niro fick en köttben som säkert vägde 3kg. Han tyckte att husse skulle hålla tag i den och de två skulle ha dragkamp, så Niro fick slita loss bitar, som en riktig varg. Busen fick först en bit lunga som han slukade snabbt som bara den, sen fick han rent kött. Tiwas, ja, hon fick en hel fot, med klöv och allt. Det tyckte hon var jättemumsigt och sprang omkring med den, ut och in i kojan, jättestolt.

Så frågan idag är om de ens kommer att orka äta någon frukost. Jag ska strax bege mig ut, så det visar sig snart.

Igår kväll såg jag lite på King Kong och sen hörde jag ett jäkla liv ute i hundgården. *suck* Det var Busen och Niro som bråkade genom nätet. De råskällde mest på varandra och attackerade nätet, utan att göra någon skada på varandra. *argh* Jäkla ungtuppar!

När jag kom närmre gick det inte ens att se om de bråkade om en bit kött eller vad det var. De höll sig på samma ställe hela tiden, men inget kött fanns att se. Det slutade med att jag satte Niro på kätting på kojan utanför. Haldex som varit i rastgården ville gärna komma in i sin hundgård där han bor med Niro. Men för att utesluta bråk mellan ungtupparna valde jag helt enkelt att göra som jag gjorde. Sen blev det rätt lugnt och det gick att sova.

Silve, Pya, Quattro och Tióne bor i samma hundgård nu när Busen är här och det funkar jättebra. T om att ge dem stora, goda mumsiga köttben. Men nu är det dags att ta på sig och bege sig ut. Jag är lite nyfiken om de alla är hela och fina, så de inte bråkat med varandra, nu när de varit utan övervakning. Köttben är ju ändå mat, och värt att försvara, om det behövs.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: