En härlig soldag

Vädret är med oss, det är en vacker soldag i Krokavadet. Härliga dag! Idag ska jag köra hundarna. Jag tänkte jag ska köra två gånger idag, en nu på dagen, då jag tar alla hundarna framför ATV:n. Vi kör en kort sväng på 2,5km och ikväll kör vi en längre sväng med bara vuxna hundar. Ikväll kommer nämligen Vitims Björn Buse hit för att vara här på kollo ett tag och bli inkörd ordentligt. Han är i sin jobbiga ålder nu och då kan det vara bra att han får leva lite flockliv. Så gjorde jag med Silve när han var i samma ålder. Då åkte han till IGAIS Tassar för att vara där en vecka och få en massa hundspråk och bli fostrad av sina släktingar.
Idag är det Silve som är ledaren och gamlingen i flocken :-)

image155
image156
image157

image158

Idag släppte jag ihop Prisma med Atto, Tióne och Haldex. Det gick ganska bra faktiskt. Hon gick på Tióne på en gång och tryckte ner henne. Hon gjorde så några gånger och jag talade med henne med lättsam ton och sa att hon inte behövde göra så. Till slut kunde hon stå med båda tjejorna på varsin sida om sig medans jag gosade med henne. Det kändes bra. Men hon är väldigt osäker med andra tikar, så vi ska träna lite på det. Sen behöver jag träna mig själv också, för efter alla slagsmål jag varit med om sedan vi flyttade hit och sedan vi tog in två vuxna tikar och sen Fox, så är jag skadad och spänner mig. Klart att jag har 'fel' språk för hundarna, så jag jobbar på att vara lättsam och glad med en avslappnad kroppshållning och visa att jag inte alls tror att de ska slåss. Jag kämpar på för att 'reparera' mig själv.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: