Drag, Busen - rapport 4

Det är inget vidare med mig idag. Halsen gör ont, även om den känns betydligt bättre än i natt. Jag ska in en sväng till stan idag, så apoteket kommer med alla sannoliket få sig ett besök av mig när jag väl är där. Mucoangin - dom är faktiskt jäkligt bra!

Det blev körning igår. Vi körde inte alls ens lång sväng, då jag  en bit på vägen kom på att Lost började klockan nio. Ja-aa... jag vet, men jag har följt det tidigare, hur kan jag sluta nu?

Vi körde en sväng på 30 min. Det gick snabbt och bra, så jag känner mig jättenöjd. Inga problem i starten heller, de bara tjöt som den - alla hundarna. Busen ville snabbt klä på sig sin sele när jag gick in till honom och sen ville han snabbt ut i spannet också, men när jag väl tog ut honom var han lite bökig, så jag stoppade tillbaks honom i rastgården och tog Prisma istället. Då lugnade han sig lite, men stod ändå vid dörren och när jag öppnade den nästan prejade han sig ut. Det är nätt och jämnt man hinner få tag i selen på honom. Sen drar han genast som en vilde fast han inte ens sitter fast i spannet, och skriker som en galen puma. Nåväl, han bråkar inte med den som står jämte och Silve var på honom mer än förut.

Busen verkar ha respekt för honom, kanske det är för ålderskillnaden, för Niro har han minsann ingen respekt för alls. Efter körningen stoppade jag in Niro i hans hundgård, så fick Busen gå i rastgården med Prisma tills jag skulle mata dom. Har funkat bra att ha Niro lös i rastgården och Busen instängd, men det funkade inte tvärtom. Busen sprang upp till Niro och 'attackerade' från utsidan. Jag visslade genom fönstret och då la han av. Han gjorde så två gånger innan jag kom ut för att mata. Så lite kaxig är han allt
.
1 Ylva skriven

Ska du inte ta en dag och vila dig? Om du blir sjuk kommer det säkert bara att gå sämre. Du ska va rädd om dig! Kram

2 Jag själv skriven

Vila får jag göra när tävlingen är över! Hundarna måste köras. De ska vila i morgon, då kan jag också vila :-)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: