dagens Drag

Igår blev aldrig någon körning. Vädret var dåligt och jag ångrade mig. Så jag körde idag istället. Jag tog Pya, Niro och Silve. Prisma fick utebli, hon luktar alltför gott och jag tror att Silve inte alls skulle jobba i spannet utan försöka få bebisar istället. Efter att ha målat vardagsrummet hela dagen blev det lagom mörkt till när vi kom hem efter turen, så jag valde att inte köra någon mer hund. Ute i skogen här kan det rent av vara livsfarligt i nedförsbackarna om man skulle braka in i nåt träd. I morgon tänkte jag köra valparna. Två gäng. Prisma och Haldex och sen Tiwas, Atto och t om Tióne. Vi kan köra en kilometer bara. Tióne skuttar runt som en galning och haltar inte alls, så det känns jättebra efter hennes operation. Jag tror nog att det skall hålla och vara bra.


Dagens mätarställning           Distans: 7.49km   Snitt: 14.91   Tid: 30.11   Maxfart: 25km/h


Hade satt en mätare på fyrhjulingen, men den slutade att funka, antar att det är svårt att ha en mätare på den. Men på cykeln funkar den och det är kul att ha och kunna jämföra med tidigare körningar. När vi körde första gången med cykeln fick jag skratta gott. Pya och Niro fattade inte att vi skulle dra. Det LÄT ju inget *brum, brum*. Så innan det klickade hade det nog gått 10sek. Men idag fattade dom på en gång och det märks tydligt att det är MYCKET roligare att dra med cykeln. Och skillnaden i uppförsbackarna märks mycket väl då de är lite lata och tror att jag ska hjälpa till hur mycket som helst. Det är det som är det svåra med motorcykeln, för man vet aldrig riktigt hur mycket de faktiskt drar. Känslan försvinner liksom. Vi hade kul idag, önskar bara att styret vore högre.


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: