Busen -rapport 3

Efter att ha vilat en dag körde vi en sväng igen. Det blev någonstans över 9km skulle jag tro, det är svårt att säga exakt då mätaren inte funkar på  ATV:n och jag kör lite olika svängar mot vad jag normalt sett kört tidigare. Det gäller att svänga på svängar vi inte vanligtvis svänger. Hundarna ska inte svänga per automatik, bara för att vi körde där häromdagen. För det är så det funkar. Där hundarna känner igen sig, ja, där vill de gärna svänga.

Starten idag gick suveränt. Jag valde att sätta ut Niro och Pya redan efter selning för att se om de skulle klara att sträcka upp en längre tid och utan att Niro skulle tugga sele. Och det gick bra. Sen gick jag och selade Silve och satte in honom i spannet. Det funkade fortfarande bra. Verkar som att Niro kanske kommit över den värsta perioden och så länge jag inte sätter fast honom och Pya i nacklinan verkar det funka.

In med Prissilutt i spannet och vänta med Busen till sist. Efter att ha satt in Prisma i spannet skulle jag hämta Busen. Jag behövde inte hämta honom, han nästan dundrade ut ur rastgården när jag öppnade dörren. Tjöt och var jätteglad. Jag nästan tappade honom. Han drar som en toking redan innan jag satt in honom i spannet. Så! In jämte Silve. Han skällde och var glad. Silve gnällde lite på Busen, men Busen sa inget tillbaks. Sen trasslade Niro och Pya in sig lite, så jag fick gå dit och reda ut. Pya har en förmåga att kunna gå bakom Niro och det blir trassel när jag då satt fast nacklinan på dom. Inga problem nånstans. Sen for vi iväg och jag jäktade inte ens med starten. Silve gruffade lite på Busen i uppförsbacken, men Busen bara struntade i det.

Under turen jobbade de på jättebra och Busen har nu börjat fälla svansen. Den har tidigare varit lite väl högt uppe. Nu har Håkan kommit  in efter att ha matat hundarna och efter den vanliga maten fick dom älgkött. Det var smaskens tyckte dom.  Det verkar inte ha tagit Busen lång tid för att trivas här. Han äter fortfarande jättebra och försöker få igång Tiwas att leka. Idag fick Busen vara ute med Haldex, Tiwas och Tióne hela dagen i rastgården. När jag tittade ut emellanåt kunde jag se han och Tiwas ligga ihopkurade på bordet därute. Nöjda och glada.

1 Karin skriven

Det låter så bra, han verkar må super! Nä det får nog allt bli en vovve till, för allas skull! Vi saknar honom här hemma nu..
Ha det bra, ringer imorgon igen!
Kram kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: