Uppkört spår

... en bit iallafall. Det får duga, för det är bättre än att inte kunna köra hundarna alls. Med den djupa snön som var, var det alldeles för tungt för några stackars fjuttiga krakar att plöja sig igenom. Faktum är: Jag måste ha en skoter!

Men men... man kan inte få allt på en gång, så den får vackert vänta ett tag till. Jag och hundarna får göra det bästa vi kan. Och på lediga dagar får vi packa in oss och fara iväg för att träna på bättre ort. Man måste ju träna på väl preparerade spår, om man ska få lite erfarenhet av farten. Jag måste ju träna i att ta kurvor, annars ligger man pladask och platt fall. På så vis vinner jag inga tävlingar ;-)

Igår var vi ut iallafall, jag och ett gäng. Jag var hemma rätt sent och kände att det räckte att ta halva gänget, så kör jag de andra idag istället. Klockan var tio på kvällen när jag var klar med att ha kört, matat , skottat och gjort rent i hundgården. Det var ändå skapligt tidigt, men hade jag kört alla hundar hade det blivit betydligt senare. Funkar inte så bra när man ska gå upp tidigt. Och ni undrar säkert varför jag inte bara kör alla hundar samtidigt? Jo, för att det känns lite osäkert vid vändningarna när Tiwas alltid strular. Så jag vill gärna att det ska vara ljust, eftersom jag heller inte har världens bästa pannlampa. Den 'tippar' liksom och känns lite halvsäker. Så med andra ord måste jag införskaffa mig en ny sådan. 

 
1 Ylva skriven

Kan tipsa om en pannlampa jag fick i födelsedagspresent - kostar 150:- eller liknande på Clas Ohlsson. Lyser riktigt bra när batterierna är nyladdade, och den är vinklingsbar.



Tips är dock att köpa uppladdningsbara batterier!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: