på G? eller på sne?

Hela den här veckan har jag funderat på om jag skulle ta mig till Lillholmsjö, för tränings-tävlingen som ska vara där på söndag. Eftersom jag jobbar lördag har jag ännu inte bestämt mig, men det verkar som att jag kanske inte ens behöver fundera nåt mer på saken.

När jag flyttade, lastade jag min tävlingssläde, men varken jag eller mina föräldrar som hjälpte mig att packa, tänkte på att skidorna till släden, inte kom med. De hade nämligen lagts undan, så det var ju såklart ingen som tänkte på dom. Varpå jag då skulle använda släden förra veckan och upptäckte att, var jag än letade, så kunde jag inte finna några skidor. Ringde mamma i panik och efter mycket letande fann hon dom, hemma hos sig... i Västmanland.

Några mil för långt bort för att ta bilen och hämta dom. Så jag bad min mamma att skicka upp dom med bussgods. Sagt och gjort. Hon skickade dom i söndags. Med andra ord borde de ju varit framme nu... .men icke! Idag tröttnade jag och ringde till utlämningsstället i Lit. Då får jag höra att de har bara fått ett av kollina som skickats, det är därför de inte ringt. "Men var fan är mina skidor då?" säger jag, lagom irriterad. "- Ja, det vet ju inte jag, säger killen. Det är Bussgods problem". 

Okej... nice attityd. Min var ju inte bättre iochförsig. Men det är ju inte JAG som slarvat bort mina skidor. Nu hoppas jag att de ligger där i Östersund, så de bara glömt dom där. Så det inte hänt nåt annat, som att nån klant faktiskt har lyckats köra sönder det där inplastade paketet min mamma så omsorgsfullt slog in. Hemska tanke!

Med andra ord... jag har ingen aning om var skidorna är. Och som det ser ut just nu är de antingen på G, eller helt åt fanders på sne!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: