Mycke' snö

Det är tur så in i attans att man har hjälp till att ploga hemma på gården, annars skulle jag kunna stå och skotta i all evighet. Idag när jag skulle till jobbet, lyckades jag med konsten att försova mig 20! min, vilket naturligtvis resulterade i att jag kom för sent. Fast jag kom bara en kvart för sent, så det var ju inte såå farligt.

I natt hade det snöat så in i helskotta, att det var bara 'snowboots' som gällde, annars skulle mina skor vara fyllda av snö, vilket skulle resultera i att jag fick gå med blöta sockar till jobbet.


IGÅR körde jag hundarna när jag kom hem efter jobbet. Hade tänkt att ta fyrhjulingen, så jag kunde ta alla hundarna, men den krånglar, så det blev inget med det. Det fick bli släden och två spann helt enkelt. Jag startade ut med Pya och Haldex i led och Quaddie bak. Hundarna gjorde ett gott jobb, och det märks att de blivit starkare, för nu hjälper jag knappt till att sparka. De kämpar på gott och det går framåt. Det gick inte att köra så långt, eftersom det kommit så mycket snö sista dagarna och då blir det tungjobbat, så när vi skulle vända fick jag också vända dom manuellt för de satt inte fast med neckline heller. Pya och Haldex gosade ner sig i snön, gäller ju att passa på när det är lite paus, verkade dom tycka ;-)


Andra gänget blev ju resterande hundar. Ja, inte Silve då då... det är som inte läge att ta med honom egentligen när jag ska köra små spann, för det är så att känner han för att pinka... ja, då stannar han och gör det. Det är ju inte riktigt den effekten jag vill ha. Och definitivt inte något jag vill att de andra hundarna ska snappa upp och tro att det är okej att göra så. Så han fick vackert stå över. Vi får väl se hur det blir fortsättningsvis. Jag hoppas ju att vilken dag som helst ska bli ankarfästedag, så jag kan köra alla hundarna framför släden.

Tióne och Niro i led och Tiwas bak är ett starkt spann och de gjorde ett riktigt bra jobb. Det var galopp nästan hela tiden. Med en skitdålig liten pannlampa som endast gav ledljus, gav vi oss iväg på en lika lång, eller kort, tur, precis som de andra. Fördel för gäng nummer två, de hade spåren att följa. Vilket fusk ;-)
1 Jennie skriven

Ööööh! Du glömde ju att nämna att jag körde spannet eftersom jag satt i ditt huvud :p Blev så sugen igår, hoppas vi kan komma upp i vinter! :) kram

3 Karin skriven

Härligt med snö!! Här i Jönnet är det bara regn och rusk så känner mig riktigt höstdeppig bara man tittar ut.. Litet tips; www.onskefoto.se har fotoböcker för halva priset nu, 100 bilder för 175kr + frakt. De blir jättefina! Så om du vill ge dig själv en fin julklapp på vovvarna (eller dyl) så passa på om du inte har någon sådan..

Hoppas allt är bra annars!

Hör av mig i veckan,

Kram kram

2 Jag själv skriven

ehm...



haha

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: