Här ska köras

Några klunkar kvar av mitt fusk-kaffe och sen ska jag och hundarna ut och pulsa i snön. Förmiddagen har bestått av samtal till rådgivningen på allmänna reklamationsnämnden, då slutfakturan på släpvagnen jag lämnde in, inte alls var det vi kom överens om. Så jag hörde mig för lite, tog tjuren vid hornen och rättade till allt med ett samtal till företaget jag lämnat in den på. Det gäller att stå på sig! och jag fick rätt. Så de ska justera fakturan till min fördel. Det var lätt... med några väl valda ord... "Kan vi inte komma överens om det här, måste jag gå vidare i ärendet", gjorde att han snabbt valde att göra mig till viljes. Bra det. För man ska inte betala 1250kr mer än vad man gjort upp om.

Nåväl, med det löst gav jag mig ut och skottade snö. Det kom ännu mer snö i natt, tack och lov inte så mycket då, men tillräckligt för att behöva skottas undan. Min hyresvärd kom upp med traktorn och plogade gården åt mig och jag hittade ett nytt träd att starta hundarna på, så det blir lite lättare att ploga. Så nu är det bara att svälja resten av kaffet, göra sig klar och ge sig ut. Jag ska försöka ta några kort innan vi ger oss iväg. Idag ska jag köra två spann, så Silve får vara med också. Förmodligen blir det inte så långt, då det är riktigt mycket snö ute på min körväg. Har jag tur kan någon köra upp spår åt mig i helgen med skoter....

Blir bilder och inlägg senare idag....

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: