*åh så mycké snö*

Jahaja... körningen idag blev alldeles säkert den kortaste körningen vi gjort. Helt översmockat med snö fick hundarna hoppa sig fram och det var ruskigt tungt. Inte ens jag orkade springa och putta på släden, utan gick framåt i sakta lunk. Förhoppningsvis kan jag få hjälp att köra upp spår i helgen, annars är det nog kört. För det är mycket tufft att ta sig framåt i de här förhållandena. Det går säkert bättre med ett 6-spann, men jag är inte riktigt sugen på idén, för idag visade Tiwas, återigen, att även i ett 3-spann krånglar hon till det vid vändning. Hon KAN BANNE MEJ inte ta det lite lugnt, inte ens försöka. Och hon 'naggade' även efter Quadra idag när vi skulle vända. INTE ok! Så att ta ett sexspann och sen vända i så här mycket snö, det är upplagt för att det ska strula mellan Tiwas och Pya då. Nej, det riskerar jag inte.

Hundarna var duktiga idag. Vi hade roligt i hundgården innan och efter körning. Killarna börjar lukta på Tióne mer och mer. Jag hoppas hon inte ska löpa, för det har hon redan gjort. Quadra är i princip klar, det är bara Silve som inte riktigt fattat det än, så han gör ju sina försök.

På hemsidan www.shejrix.com kan ni se bilder i ett galleri jag lagt upp

1 Jennie & Exxa skriven

Vad fint galleriet var! Ser helt underbart ut, Exxa hade älskat att busa omkring i snön... :)kram

3 Snöfattig Småbarnsmorsa med spann skriven

Ååååååh,

vilka härliga snöbilder!!!!



Vi såg i n t e ut sådär idag, efter 9 km på plaskig grusväg.

Körde 6-spann med trehjulingen i dimman med skaplig "hjulsnittfart" - 23,6 km/h.

Wheel-hundarna fick samma färg i ansiktet, fast den ena är vit sibbe och den andre är vorsteh.



I mellandagarna ska vi väl få njuta av det vita - i Orsa.



Så, njut lite extra åt oss är du snäll!



Geggiga kramar från "Lerduvorna"

2 Anneli skriven

Älskar din abilder! Lyckligare och mer tillfredsställda hundar får man nog leta efter! Titta på deras ögon, dom lyser av glädje...! KRAM

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: